Thursday 9 February 2012

pasar tani yang macam2 ada....

sebenarnya dah lama gila 
nak buat entry ni....
tapi asyik lupa je...

ada tak antara korang 
yang suka pergi pasar tani?

kalo aku..
sebulan adalah lebih kurang 2,3 kali pergi.....

pergi bukan semata mata
nak cari lauk...
tapi sebab nak sarapan.......

huhuhu...
rasa mcm sedap je srpn kat tmpt org ramai.....
suasana dia tu yg best....

bila sebut pasar tani...
mestilah watak utama dia adalah ikan....

tu laki aku....
tukang pilih2 ikan..
aku tukang amek2 gambar...

perkara wajib yang menyebabkan
aku hampir setiap minggu dtg adalah
sebab nak beli ayam kampung...

daging segar... tp tu gmbar tulanglah..

tu dia... jering... sape makan????
eleh... malu2 plak....

pisang... ubi.... dan mcm2 lagi...

kepok lekor ori dari terengganu pon ada....

durian weh... sedapnya...

pokok pon ada jual... 
aku beli pokok bunga yg kena rembat dgn penyamun 
tu kat sini r...

tempat sarapan...
ada jual nasi dagang, nasi kerabu, lontong kering, nasi ambang,
laksa, dll...

kalo penat berjalan.. tekak kering
boleh singgah beli air..

mcm2 kuih muih ada jual....

ada juga jual buku2 agama,....

walau pon bukan musim raya...
tetap ada jual kuih raya..

ada jugak jual kain baju..
tudung2...
tapi aku tak amek plak gmbo........

3 comments:

  1. ala jahat r bib ni....akak nk bli sume2 tu...rndu nk baliiiiik...

    ReplyDelete
  2. pasar tani mmg best..tp suami saya susah nak ajak gi..majuk ar camni...hahaha..

    ReplyDelete
  3. pasar tani kt mana ni sis.. kat larkin ke? macam besh jer..

    ReplyDelete