Tuesday, 16 July 2013

Setahun pertama tanpamu ayah.....

hari ni 16/7/2013 genap setahun ayah pergi....
macam2 dah terjadi dalam masa 1 tahun ni..
hanya Allah je tahu bagaimana rapuhnya pengharapan aku terhadap hidup ni...
tapi aku tetap berusaha untuk tersenyum.. meski hati pedih....

jam ni... dah setahun tuan dia tak pakai...
tapi jam ni masih belum berhenti berdetik..
aku masih simpan elok jam ni...
bila aku rindu pada ayah.. bunyi detik jam ni seolah2 mengubat rindu aku...
belum pernah sehari pon yang berlalu tanpa aku mengingati ayah...

ayah...
bila ayah pergi... semuanya berubah...
mama  dah pindah balik kampung...
abang pon dah pindah kl...
tinggal aku je kat sini...
dulu mama ayah abg serta aku..
kami duduk di 1 taman perumahan yang sama...
hari2 jumpa... kalo ada sesuatu terjadi.. pasti ada tangan yang menghulur...
tapi bila ayah tiada..
mama pindah.. abg pindah...
aku bagai terputus tali..
aku rindu riang tawa dorang...
aku rindu berkumpul sama2 tgk tv.. mkn sama2...
keluarga... mereka lah yang akan terima kita dalam keadaan apa sekali pon...

sekarang ni bulan puasa... tak lama lg nak raya dah...
tp tak sedikit pon mood raya sampai pada aku...
masih tiada tujuan di mana pagi raya aku...
tidak seperti tahun2 lepas.. tahun ni tak perlu lg peruntukan wang untuk ayah,.,,
ayah sangat bangga bila kami belikan dia apa2 sahaja untuk hari raya..
pasti akan dicerita pada semua orang.. apa yg dia pakai atau apa yang dia ada itu..
anak dia yg belikan...

salam ramadhan ayah... tenanglah engkau disana...
kita pasti bertemu lagi suatu masa nanti...
kasihku tetap disini... tiada yg mampu mengganti hadirmu dalam hatiku...

2 comments: