Monday, 31 October 2011

kek yang tak jadi....

sabtu lepas...
aku poyo2 nak buat kek..

dgn excitednya...
bgn pagi...
dgn belum mandi... 
aku dah masuk dapur buat kek......

sambil2 bancuh adunan..
aku borak2 dgn laki aku....
dengan yakin nya bancuhan dah siap..

aku pon... kukus.....
pastu aku pon pegi lah depan....
5minit kemudian...

aku pegi dapur balik...
aku ternampak..
telur dgn vanilla essence...

hohhhhh??? tak masuk rupa nya...
kikikiki...
dgn bijak pandai nya..
aku pon kuar kan balik kek aku...
huhuhu...
aku g tambah telur plak...
kompem kek aku terbantut.....

malas lah nak cite lg....
jom tgk...

aku tau buruk...
tak yah nak kutuk...

tp tekak aku sedap je mkn,.... muahahahahahahahahahahahha.......

Friday, 28 October 2011

hari yang memuak kan.....

waktu aku nak taip entry ni skrg....
rasanya tekak aku masih terasa rasa kemuakan yang melampau...
korang faham tak ayat aku????

aku muak bukan sebab tak sedap...
tp sebab... kombinasi yang tak kena kot....

jom tgk ape yg buat aku muak...

kedua2 nya kek coklat....

ni aku lupa nama nya...
so aku bagi nama... 
blueberry chocolate cheese...


yang ni mmg sejak lahir lagi aku suke...
brownies walnut...
tp rasanya dulu tak de jirus coklat...

skrg ni dia jirus coklat plak.....
weekkkk.... nak muntah aku...

tambah muak sebab...
aku order...
air.....


coklat jugak...
huwaaaa.... silap lah... wat apelah aku g order air coklat...

jadi... untuk hilang kan rasa muak dan loya 
yang menyerang tekak aku...

maka aku pon berjalan2 dan beli....

asam..... 
hahaha... aku mmg sgt2 tak suke asam..
tp dah tak de pilihan...
so.. kena lah mkn juga.....



lega skit rasa nya tekak aku...

kitar semula...

korang selalu tak simpan barang2 yang
boleh dikitar semula??
dan jual balik kat pusat kitar semula
or.. kat lori yang selalu ronda2 kat kwsn perumahan..
sambil memekak....

yang biasa nya kita simpan dan jual kat umah kita...
mesti lah surat khabar kan???


tapi.. kira2 dua bulan yg lepas...
aku terasa nak kumpul botol plak....

huhuhuh... jenuh penuh ruang yang ada dgn botol....

dan jumaat lepas....
aku pon kumpul2 semua... 
hihihih...
nak jual lah kan...
kot2 blh beli kfc... hahahah...

huhuhuh.... saje je nak test harga...
sbb kat umah aku..
mmg rajin beli air mineral...


byk juga dpt.. lebih kurang 3 plastic hitam yang besar...

ehmm... dah lepas jual dpt lah lebih kuran rm3 je....

kfc apenya,...
beli air milo kat kfc pon tak lepas....

tp tak pelah.. daripada aku buang saje...
lebih baik recycle kan???
ada pekdah nya utk bumi.....

Thursday, 27 October 2011

jom main air...

rasanya baby mmg suke dgn air kan??

anak korang pon kan??...

amani mmg suke sgt mandi...

dulu masa baru lahir... 
masuk dlm air je senyap..

tp bila angkat nak pakai baju.. mula lah nangis...

ada skit gmbo..
masa ni kat umah mak..
amani berak.. so bila dah bersihkan..
mak aku celup dia dlm besen mandi kat umah...

hahahaha...
pas dah angkat amani.. mak aku biar je air tu...
huhuhu..
selamat lah sape yg mandi guna air rendaman badan amani....





rasanya... abg aku yang mandi guna air ni....
hahahaha.. sedap tak????

ok.. dah mandi....
jom dok depan pintu makan biskut..



bye... makcik2 pakcik2... abg2 kakak2....

masuk kereta je tidoo...

anak aku ni...
setiap kali masuk kereta....

belum habis 5km yg pertama je...

dah..zzzzzzzzzzzzzzzzzz....
tido...

huhuhu... harus duduk 
dalam car seat ye mak2...

biasa nya dia akan duk kat blkg sorang...
aku kat depan...

huhuh.. tudung kegemaran aku....

kalo dia nak susu...
aku akan lompat ke belakang... 
hihihihi


sopan je kan dia tido?????

.
.
.
.
tapi!!!!

kalo dah lena betul......

akan jadi mcm ni...

anak aku... kalo dah ternganga mulut dia...
makna nya dah lena betull...
letak bom kat sebelah pon tak bgn punya....

anak korang kalo naik kereta tido tak???....





Tuesday, 25 October 2011

hari yang memenatkan...

ini cerita semalam... 
dan rentetan rumah kena rompak dulu.....

bangun pagi2....
siap2 kan diri....
lepas tu.. kul 7.. ge umah mak aku...
amek amani...

pastu.....zasssss... pegi sarapan dulu..
pape pon.. perut kena isi....
lepas sarapan...
hntr amani semulaa.....

dan kami pon memula kan... aktiviti...
first sekali... pegi bank rakyat...
laki aku nak wat kad...

tp di sebabkan dah isi perut...
so... pepagi ni.. elok singgah station minyak..
untuk membuang,.. hahahah...


belum bukak lagi.......
adalah dekat 20minit kemudian baru bukak

settle bank rakyat...
...
jom pegi celcom yang terbesar di johor...
untuk beli modem baru....
lupa plak amek gmbo....

destinasi seterusnya...
pegi pejabat agama untuk wat kad kahwin
yang juga hilang.......

siap2 je... masuk kereta....
tgk jam.....

huh???? tghri dah??? 
dan2 tu jugak.. perut berkeroncong....

ape lagi... jom lunch dulu..

mkn dulu ye......
sbb lepas ni nak g tesco plak....

tapi rupanya.......
keluar dari kedai mkn je..
dpt saman parking....
kurang asam betul.....
pegi mkn kejap je kot!!!

so sebelum g tesco 
bayar parking dulu......

lepas tu.. baru ke tesco...
pegi tesco bukan ape...
nak bel;i pampers anak aku je..
sbb tgh offer...

anak aku masih lg pakai saiz m...
dah offer kan??
so beli lah byk2...

balik tesco...
kami pegi maybank plak...
sbb maybank2u automatik kena block
bile kite block kad......


akhirnya... dapat jugak maybank2u balik....
senang skit aku nak beli barang on9.. hihihihi....

balik rumah dulu....
sejam kemudiaan kuar g pejabat pos...
beli wang pos rm50
utk byr saman parking kat melaka....
hahahahahah....

pastu amek amani....
dan pegi mkn.......

tamat sudah.....

demam lagiiii

semalam dah perasan...
badan anak aku ni panas jeee....
pagi ni dah demam betul2...
ehm.....
mungkin penat kot... 
sbb sabtu ahad tu pegi umah adik laki aku...

tak de mood..
melepek je kat mak aku..

malas nak bukak mata,....

korang kalau ade  petua untuk kurang kan panas....
meh lah share dgn aku.......

jom buat kuih....

blog aku ni..
bukan blog masakan...

so korang jgn mintak resepi ye...

jom layan gambar je...

tapak nya... 
cube teka aku nak wat kuih ape???

isi cheese dia...

isi jem dia plak.... 

hahahaha.... 
aku saje tak suke letak kat dlm jem nya..
letak kat bhgn luar..nmpk skit corak..


mesti sedap sbb campur air liur anak aku...

jom bakar...

penat wat kuih..
tgk tu.. baju comot..
dah siap..... jom susun......

Friday, 21 October 2011

anugerah cinta terindah....

semalam masa jalan2...
aku terpandang satu pasangan melayu...
aku agak usia mereka dalam 60tahun keatas....

terkecima melihat mereka berpimpin tgn,...
eratnya genggaman tangan pakcik dan makcik tu..
sgt romantis
aku tak sempat nak snap gambar dari depan...
tp aku sempat lah snap dari belakang...

ohhhh... romantiknya...

terus aku teringat satu mutiara kata...

"Cinta yang benar-benar cinta, hanya akan lahir setelah segala kecantikan hilang dan musnah. Jika masih cinta, itulah cinta yang sebenar-benarnya. Jika tidak..."
jika waktu paling buruk, paling busuk,
paling kotor kite boleh terima.
so, di waktu mana, berubah macamana sekalipun
rupa dan fizikal,
  kite akan tetap cinta.
yang penting...dia pun samalah juga boleh terima
korang2 mesti tahu kan...
dalam percubaan kite
untuk capai kebahagiaan yang sempurna..
kite kena teruskan momentum kite...
JANGAN BERHENTI WALAU SUDAH BERJAYA

aku selalu ingat kan diri....
walaupun burung merpati sudah di dalam tangan.......
namun ia masih mampu terbang pergi jauh.
mmglah.. tak de orang
yang kahwin untuk berpisah...

TAPI..
aku kena selalu beranikan diri... tabahkan hati 
dan bersedia menghadapi apa jua takdir yang bakal diterima 
kerana sesungguhnya, segala-galanya adalah dari kehendak Tuhan...
Semuanya adalah ketentuan dari Ilahi.
huhuhuhu... melalut dah aku.... 
bye!!!
selamat berhujung minggu





KENA CURI LAGIIIIII!!!!!!!!!!!!

Korang masih ingat tak dua entry aku 
yang lepas
satu pasal masa rumah aku kena rompak
satu lagi pasal aku dapat peringatan dari kecuaian aku

so lepas umah aku kena rompak....
aku dgn laki aku pon..
pegilah cari pokok bunga yang rimbun2 skit
utk letak atas pagar...
sbb nya umah aku dgn jiran sebelah tu.. 
rendah skit bentuk muka bumi

jadinya bila letak pokok bunga..
tak delah orang yang lalu lalang..
nmpk jelas dlm rumah kami

tp smlm.... time balik petang...
tetibe laki aku ckp....
"eh.. mana pasu bunga???"

huwaaaa..... cube korang tgk...

 lopong kan tgh2 tu....
asal nya kami beli 4 pokok...
si pencuri pokok ni
dah curi 2 pokok kat tgh2 tu....

pokok bunga yang lawa plak tu.. bunga nya lebat... 
satu warna purple satu lagi warna putih bunga nya.,,...

huwaaaaa!!!! jahatnya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sudah2 lah tu...
pokok bunga pon curi ke??????

Thursday, 20 October 2011

mcflurry milo vs kerusi urut...

rasanya dari hujung bulan 9
aku nak mkn mcflurry milo ni....
 
 

tp asyik ada de halangan..
sabtu petang ada juga aku pegi...
elok sampai je...
pekerja tu ckp
"tunggu 20minit boleh? aiskrim cair lagi"

20minit??? bolayan lah......
kuasa aku nak tunggu...

tp smlm...
akhir nya dpt jugak aku mkn...

tak sabar nak ngap..ngap..
satu aku punya..
satu lagi kwn aku punya...

sedap woooo~~` aku setiap kalo edisi milo ni keluar
mmg wajib mkn sampai muntah...

sambil jalan2 mkn... abes kan aiskrim...

tetibe aku terpandang kerusi urut....
terasa plak nak cube...
 

ape lagi...
jom tebal kan muka dan cube...

hahaha.... nak putus urat aku ketawa..
sbb geli...dah lah ramai gile yg lalu...
mesti dorang pelik aku ketawa2...

kerusi urut ni kuat gile mengurut
berbanding yg aku naik kat plaza angsana dulu...
tak delah sekuat yang aku naik smlm...


Wednesday, 19 October 2011

roti syaiiiiiiiiiitooooonnnn...

hahahaha.... gelak dulu....

tadi jalan2 kat fb... 
aku terjumpa gambo ni...
so aku share kat sini...


pada yang tak nmpk.... 
tulisan kat atas tu..
"GARDENIA DELICIA SAMBAL IBLIS"


yang sepatutnya...
sambal bilis lah kan???

roti  ni lah yang di maksudkan..
.


kenapa jatuhkan frame?????

serius sedih gile...
walaupon hanya sekadar sekeping gmbar...
 
aku kat dapur masa ni...
tetibe aku dengar bunyi jatuh...

mula2 bunyi..
aku wat bodoh je...
selang bape saat bunyi lagi untuk kali kedua..
tetibe dengar anak aku nangis..

terus zassss... 
sepantas kilat aku lari ke depan...
ingat kan anak aku yang jatuh....
sekali pandang ke lantai....
.
.
.
.
.
ni rupanya yang jatuh.....
nasib kaca dia kuat,...\
kalo tak.. abes berderai seribu kat lantai....

lepas dah snap gmbo..
baru aku check2 anak aku...
kot2 ada luka...
fuuuhhh... nasib tak de...

abes patah frame ni......

jom tengok muka 
budak yang jatuh kan frame ni...
.
.
.
 
.
.
muka bersalah dan sedih..... hahahaha
takut aku marah....

alahai cik kenong ni...
sape lah nak marah hang anak oiiiii.......