Monday, 19 September 2011

bukan rezeki kami...

aku nak cerita kejadian yang menimpa 
keluarga kami hari khamis lepas...
aku mula cerita dari hari rabu malam khamis lah ye...
rabu tu dalam pukul 9malam.. aku tido kan amani..
laki aku plak kuar pegi main badminton..
so bila boring tak de ape nak buat.. aku pon tido jugak..
dalam kul 12 aku tersedar.... tgk2 laki aku belum balik... amani plak start mengamuk..
ohhh.. ye lupa plak.. aku tido kat ruang tamu.. saje je..
sbb udara lebih banyak..
dalam 12.30 malam.. laki aku pon balik.. 
bile nak start tido.. amani mengaruk lagi..
so aku anggap dia panas.. n nak tido air cond..
kul 1 pagi.. kami pon berpindah masuk bilik.. bukak air cond.. pastu
TIDO DENGAN NYENYAK NYA..
Dalam pukul 3 pagi.. aku tersedar.. nak buat susu amani...
aku kuar bilik nak pegi dapur... sampai separuh jalan..
kaki aku terberenti... sbb terpandang cahaya dari luar..
OHHHH...... sliding door terbukak... grill pon terbukak.. langsir sliding door pon 
terselak.... aku terpaku.. sambil berfikir... tadi laki aku kunci pintu ke tak?
mata aku terpandang kereta dengan lampu yg menyala depan rumah aku..
terus aku masuk bilik... kunci pintu.. kejut laki aku..
aku tanya dia kunci pintu tak tadi.. 
dia kata kunci..
so aku cite lah ape yg aku nmpk...
terus laki aku kol polis
kurang 5 minit.. polis pon sampai.. 
sementara tunggu polis, mmg kami duduk dalam bilik je...
polis pon masuk..... kuar kan pistol n terjah rumah kami... bile 
setiap sudut aman... baru kami kuar...
kebetulan aku mmg letak handbeg kat luar.. so sedap lah perompak tu 
amek... wallet laki aku pon kat luar...
so selamat jugak lah perompak tu rembat...
makan lah ko duit hasil curi tu....!!!!
juga laptop...
jam aku pon curi jugakkkk keeeee?????
yang paling aku terkilan sbb dalam handbeg aku tu..
ada duit amani yang aku cadang nak masuk kan dalam akaun dia.. hari rabu siang tu..
tp tak sempat sbb aku ada hal lain... ehmm... maaf ye amani...
ni report polis yg kami wat... ada 2 helai..
tp aku snap muka depan dia je.. 

bersyukur pada Allah sbb tak de pape berlaku..
duit boleh cari...
tp perompak ni mmg menyusahkan kami...
terpaksa buat mykad baru... lesen... pastu block kad kredit.. n kad2 atm yg lain...
yang paling menyusah kan.. sbb dia curi semua kunci kereta kami..
so kereta tak leh gerak..
n terpaksa kami tukar kunci kereta baru.. ribu riban jugak habis kat kereta...
dan sekarang.., aku tak de laptop....!!! bosan.....
tak pelah... dah mmg bukan rezeki kami... bersyukur lah perompak tu
tak sempat masuk bilik... 
yang aku risau hanya keselamatan amani....
Allah masih sayang kan kami,.,,
terima kasih jugak pada amani.. sbb mengamuk tak nak tido luar...
kalo tak.. apelah nasib kami.....

11 comments:

  1. syukurlah kamu selamat juga..Allah itu baik

    ReplyDelete
  2. rezeki hanya setakat itu

    ape pun, syukur uols tak di ape2kan mereka

    biarlah Allah yg balas perbuatan mereka

    saya dah follow awk juge

    selamat berkenalan.. ^_"

    ReplyDelete
  3. huhuhu.. tumpang sedih jugak.. tapi syukur awak 1 famili x de pape.. moga dapat balasan dari tuhan sebab dah susahkan orang..

    salam kenal juga dari saya..

    ReplyDelete
  4. Aduhai dah bukan rezeki..kan tak per boleh duit dan barang2 yang lain tuh boleh dicari.. nasib semuanya selamat..

    ReplyDelete
  5. tulah... syukur selamat.. n perompak tu tak masuk bilik kami...

    ReplyDelete
  6. ya Allah..nasib takde apa2.....Ayu pun pernah ena masuk pencuri mcm nie..tapi takde apa yg hilang sbb semua memang Ayu letak dlm bilik..tapi tu la....syukur alhamdulillah sbb dia tak masuk bilik, kalu tak...tak tau la..

    ReplyDelete
  7. Betul tu mummy ayu... syukur dia tak masuk bilik... risau sbb ada baby...

    ReplyDelete
  8. cian u n family...tapi syukur alhamdulillah u 1 family terselamat. Tak pelah dah tak de rezeki...mmg seriau klu jadi camtu tau..i mmg paling takut klu org masuk rumah....ish jauhkan le..:(

    ReplyDelete
  9. ya Allah..takutnya baca...nasib baik perompak tu tak apa2kan uolls...
    sabar yer...


    salam kenal...terus follow sini..

    ReplyDelete
  10. Salam kenal wahida... syukur krn Allah lindungi kami..

    ReplyDelete